onsdag 14 oktober 2015

Så la sig åter lugnet över Birka!

Allt är frid och fröjd på Birka igen. Solsken, fågelsång och någonstans i bakgrunden hör jag klasskamraterna prata och skratta, säkert efter någon promenad med Danne, det vet jag inte, jag har slutat för veckan och min buss går från Birka om 20 minuter. 

Getingarna i busskuren är inte fullt lika arga heller men JAG är arg, delvis för att boken jag skulle haft för en månad sedan fortfarande är "tillfälligt" slut. Rövbokus! Sedan att den bara finns att köpa på Bokus också, och där finns den visst inte heller att köpa. Troll face och så vidare. 

Jaja, jag har i alla fall levlat upp min japanskalitteratur eftersom jag vill lära mig LÄSA japanska alltså som i läsa större textsjok. Uttal är jag faktiskt bra på, särskilt jämfört med den där gamla farbrorn i vår japanskagrupp som gått där i ett år och fortfarande inte kan uttala bokstaven "SU" som su utan envisas med att säga "So" och alla andra bokstäver med U i säger han visst också O om. Så vill inte jag bli så jag tänkte att jag köper två stycken läseböcker. Dessa närmare bestämt:


Den ena behandlar essäer och den andra behandlar fiktion, så det blir kul att kolla lite på.
Tänker också ta mig tid att läsa den där jävla Emilboken jag köpte förra terminen. Tror min lärare skulle gilla det.


Matten levlade jag lite i igår, och det var visserligen kämpigt men jag tror att jag fick till det. De här jävla uppställningarna har jag alltid hatat, men min förhoppning är väl att min gode granne hjälper mig lite med att trassla ut garnhärvorna någonting. Den här hittade jag ganska nyss på mattemini och den hjälpte ska jag säga, det och lite hjälp från mina klasskamrater!


Sedan underlättar det också om du inte tar fel på addition och multiplikation på grund av trötthetsdemens. Hatar mig själv hela dagen för den delen. Ja. Men nu är den ur vägen och ska väl rättas till under helgen. Ska väl måla min jävla line art på det. Har en hel del att göra när jag väl kommer hem. Nu ska jag packa ihop datorn innan bussen är här. Ha en bra vecka och lek inte med fläkten, det tycker inte Göran Hägglund om har jag hört.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...