måndag 12 oktober 2015

Då var det klart!

Efter mycket om och men står det nu klart att jag kommer att få byta grupp. Dock inte till C-gruppen som jag hoppades på förra veckan, men till B-gruppen då, där de tydligen har mer struktur än vad de hade i A-gruppen. Jag är glad så länge jag ser resultat i det. Idag frågade jag matteläraren om jag inte kunde få sitta i ljushallen och plugga, eftersom jag ville kolla hur det skulle gå. Det fick jag göra, och det kändes lite halvt om halvt bullrigt eftersom jag inte tänkte på att Jazzeleverna brukar hålla låda i trappan nedanför den salen så jag fick inte mycket gjort idag på matten. Dessutom sov jag nästan inte alls i natt, så dyskalkylin var ju ett faktum ganska snabbt. Nej, matte på måndagmorgnarna bör jag kanske inte ha, då är det bättre med tisdag då jag fått lite mer sömn och kan koncentrera mig på det hela.

Så att plugga matte i ljushallen gick bort, då får jag fundera ut något lugnare ställe att sitta med den på, på rummet får en inte sitta så jag låter väl bli med det då, men någonstans där det är lungt och skönt och så någon som visar mig hur saker ska läggas och jag är hemma tror jag. Idag gick det inte så bra, men i morgon har jag ett tretimmarspass till som jag kan ta tag i och hoppas på det bästa på.

Japanskan gick rätt bra den med, men i slutet av lektionen var all min energi slut, eftersom jag inte sov i natt och dessutom hade släppt efter efter stressanfallet förra veckan. Kanske skulle sova lite på nätterna i stället för att grunna över varför livet är så kort och sådana grubbelfrågor.
Dessutom stör jag mig FORTFARANDE på den där gubben som gått på alla lektioner hittills och fortfarande inte kan uttala bokstaven SU eller ordet "shita" ordentligt... Jaja, han försöker väl antar jag men försök lite hårdare..

Så nu är det lite mer matte i morgon, sedan är det naturkunskap som jag inte orkat skriva rent ännu, bläblä. Jaha nä men då får det bli under klasstiden igen då, ska höra med lärarn om jag får smita iväg innan lunch.

Resten är historia. Vi skulle tydligen fortsätta lite med forntiden men han lovade att det skulle bli sista gången den här veckan. Bra, jag vill höra om någon annan epok snart, fast när det gäller historia slukar jag det mesta med hull och hår. Önskar jag vore lika hungrig på matte, men det är väl för monotont antar jag. Får väl se hur jag ska tackla mina matematiska grubblingar i morgon förmiddag. Nu är det faktiskt ganska tyst, kanske skulle testa om man får sova lite eller om de brölar då? Nä, nu var jag elak, de har förstås roligt, men jag behöver väl sova också.
Nu ska jag dricka upp mitt te och gå och lägga mig. Skriver mer i morgon om jag har tid och lust till det. Hejhej! ~<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...