tisdag 12 maj 2015

Pysselidéer och progress med japanskan!

Igår köpte jag två stycken Yenmynt varav ett ska bli halsband och det andra vet jag inte än vad jag ska göra med. Det kanske hamnar i ett myntalbum. Japanskan? Ja Hiraganan börjar verkligen lossna nu! Jag ser nästan vad det står i min japanska bok om Emil men då var det även vokabulären, måste ha ett större ordförråd, annars klarar jag mig inte länge! Gäller att leta ord och slå upp dem helt enkelt.

Detta 50yen mynt ska jag skaffa någon form av rem till när jag kommer åt, sedan ska jag även skaffa lås, så ska detta bli ett halsband när jag väl får hem det. Vann detta och ett till på Tradera igår och har inte hört något från säljaren ännu. Fortsättning följer när den följer.


Det andra myntet. Lär väl hamna i mammas myntalbum om inte syrran vill ha det. Har även funderat på att skaffa en dubblett på det första myntet för att jag antar att syrran kanske vill ha det, annars får jag väl hitta på något annat med den. Har inte funderat klart om det ännu. Har i alla fall en fundering på att återuppta mitt myntsamlande igen, mammas album är ju inte fullt än!

Sedan måste jag ta tag i körkortsteorin också. Och ordna en avstämning på engelska 7 som legat på is så länge att min lärare måste tro att jag är död eller någonting. Jag som trodde jag hade lite och ingenting att göra innan jag börjar på Birka i höst. Det var uppenbarligen fel. I morgon ska jag sätta mig och kolla igenom vad jag ska avsluta och kontakta Primrose om det. Sedan blir det väl avslut på den biten kan jag tro.
Körkortsteorin har jag bara inte orkat ta tag i, jag fick något sat åt ögonen så jag blev närsynt och nu har jag inte hittat rätt glasögon. Varför ska det alltid komma nåt jävla depotstopp i det där?
Nä, imorrn är det jag som tar tag i det där. Ses snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...