lördag 16 maj 2015

Lite seriöst fotande

För en gångs skull arslade jag faktiskt fram en av mina dockor ur garderoben för att ta lite porträttbilder. Det här är vad jag kom fram med i slutändan:

Först och främst en porträttbild tagen snett underifrån, inomhus. 

Prövade även en posering med rejält uppdragen kontrast för effektens skull.



Övade på talande bilder på denna och de övriga som följer. Råkade dock förstöra loggan på den här.


Blickar ner från en sten.

Den här är jag nöjd med. Lät honom sitta och blicka ut över landskapet. 

Tog också en bild där man ser hans ryggtavla i förgrunden. Också en bild jag blev nöjd med!

Och ser en ändå ut som en officer får en agera som en sådan. Honörer. Riktigt knepigt med så små ledade fingrar kan jag säga. Fingrarna vill gärna fara iväg åt de mest märkliga håll.

En från sidan också.


Den sista är också den jag anser var den bästa! 


Alla bilder är tagna med en vanlig Nikon coolpix och uppredigerade i Gimp. Är faktiskt nöjd för att ha jobbat med Gimp. Föredrar ju photoshop.
Det var allt. Nästa gång blir det språksnack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...