fredag 23 juni 2023

Så kom äntligen regnet vi väntade på

 

Igår fick vi oss äntligen en ordentlig regnskur som vi verkligen älskade, man kunde gå ut och ta en svalkande dusch i alla fall, det är ju alltid välkommet. Sedan kom också lite svalare väder in, skönt just nu, men jag hoppas på mer värme åt veckan, om än inte lika djurisk som den som varit.


Idag har vi firat midsommar med färskpotatis, köttbullar och sill! Lite sockervadd och chips som vi köpt på byn blev tilltugg till kvällens TV-afton som bestod i midsommarfirande och lite gamla videofilmer från när jag och syrran var små. När vi tittat klart på det vi ville se på TV tog vi en liten road trip bort mot Gammelänge för att titta på vyerna.


Till höger har vi lite midsommarmys i växthuset och till vänster har vi en stor blomsteräng jag hittade i Gammelänge. På vägen dit såg vi även en rådjursget med två kalvar och en liten älgkossa. Vid foten på Vättaberget är det ofta gott om djur såhär års så vi kände att vi fått in en liten jackpot med dessa, lite trist var det att jag inte han fotografera dem!

I morgon blir det i alla fall arkitekturplugg, känner att jag inte hunnit med att ge skolan den kärlek den förtjänar just nu, vilket kanske kan behövas. Nu har jag deadline först till hösten men det hindrar mig inte från att plugga lite sporadiskt nu under sommaren. 
Det sista vi gjorde idag var att plocka blommor att ha under kudden, sedan tittade vi på lite youtube. Nu känner jag att jag är nöjd med dagen och att det ska bli skönt att sova lite. Sköt om er, det tänker jag göra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...