onsdag 29 april 2020

Så mycket att göra och så lite tid!

Nu får jag stuva om i schemat igen. Mindre viktiga studier får vi ta i höst medan de mer viktiga kan komma så fort det finns möjlighet för det. Nu har jag bara ETT uppdrag kvar på Svenska 2 och jag hoppas att det inte blir som sist, att jag måste ta om hela kursen för att Hermods är Hermods.
Ni som följer mig vet kanske redan vad jag tänker om den här men:

Varför då? Alltså, jag personligen är lite emot konceptet med att jag ska sitta uppe i Jämtland och låta en person nere i Skåne som aldrig träffat mig och sett hur jag jobbar bedöma min förmåga att göra mina arbeten. Sedan att man kan bli underkänd för att nätet bryts, vilket ofta händer bland bergen häruppe, gör knappast att jag gillar Hermods mer!
Jag ska ge en stor eloge till handläggarna på plats, de har faktiskt varit till stor hjälp, men jag gillar verkligen inte den här undervisningsformen! Hade varit bättre om jag gått folkhögskola om man tagit bort vissa delar där som känns föråldrade.
Men nu är jag i alla fall snart klar med Svenska 2 som jag slitit extra hårt med på grund av just det här med att internet inte vill fungera som det ska! Hoppas att allt går bra nu så att jag får göra klart detta, ta Svenska 3 och sedan förhoppningsvis slippa Hermods framöver. 


Innan dess är det hårt arbete och framflyttande av mindre viktiga kurser som gäller. Jag kan ta de kurser jag har litteratur för, sedan kan jag ansöka om CSN igen, det får bli så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...