tisdag 3 september 2019

Diskussion kring Mels blogg och dess framtid, ny fanart och en hel del rant.

Mina vänner! I natt höll min förbannade mage mig vaken. Det var ovanligt, för det mesta brukar det vara min överbefolkade skalle som håller mig vaken ohälsosamt länge. Eftersom jag varken kunde sova eller plugga bestämde jag mig för att öppna paint och leka lite med en gammal skiss jag gjorde för några dagar sedan. Jag bestämde mig för att göra en ny design av Yu-gi-oh-antagonisten Amelda (Engelsk variant, Alister). Jag håller på med en liten fanfiction där alla medverkande duellanter har "smeknamn" som hintar lite till deras personligheter. Ameldas smeknamn kom att bli "Sky devil" efter hans monstermaskin Sky Devil Ziggurat som han nästan besegrar Kaiba med under deras slutduell. Eftersom Takahashi, som är mannen bakom serien, ofta baserar monstren på karaktärerna själva tänker jag att hans smeknamn låg väldigt bra i munnen. Så Sky devil Amelda blev hans duellantnamn. Jag ska även tillägga att Ziggurat inte heter Sky Devil i den översatta varianten, troligen för att amerikanerna är rädda för religiösa inslag, något serien kryllar av. 

Åter till tråden. Jag satt mig med den här skissen i någon timme eller så och här nedan ser vi resultatet! En lite modernare variant på Amelda! Väl anpassad till min kommande fanfiction!

Sky Devil Amelda! Jag är inte helt nöjd, en perfektionist blir aldrig det, men det är så bra som det kan bli! Logotypen kunde ha blivit mer dramatisk, men jag är fortfaranfde lite av en novis med Paint 3D.


Om storyn

Den här historien är baserad på ett väldigt oseriöst projekt jag och några vänner höll på med mellan 2008 och nu faktiskt. Det hela började på det här stället:
Bcmanga.se -Sajten många svenska Otakus minns, av många skäl.

Vi stötte och blötte lite olika idéer kring vad som skulle hända om [infoga händelse] hände och det hela kokade till slut ner till häxbryggden
Mels blogg som till en början skrevs i av kanske 10 personer, men i slutet bara av mig. Den kom till som en reaktion på  alla warshippingfantasier som snurrade runt, inte bara på lilla BC, utan nästan överallt bland kvinnliga Yu-gi-oh fans. Gick man efter deras "fakta" var förresten alla manliga karaktärer i all anime homosexuella, självklart för att stimulera deras egna fantasier. 
Jag har aldrig brytt mig om folks läggning, men många gånger gick dessa fangirls så långt som att ändra handlingen i serien för att det skulle passa deras fantasier och då känner jag att de lika gärna kunde göra helt egna serier och inte göra om redan existerande serier.

Warshipping är bara en av många så kallade "Shippings" som jag själv faktiskt ser som en sorts cancer som sprider sig över all anime östrogenstinna småtjejer lägger vantarna på. Du får gärna vara homosexuell och ha vilka fetischer du vill, men tvinga inte på andra dina åsikter. Fakta är en sak, men din åsikt är inte fakta! Det vi hade emot dessa hormonstinna tonåringar var att de anordnade häxjakter på folk som inte höll med dem, därför skapade vi Mels blogg.

Warshipping-fröet såddes väl när hormontjejerna fick ögonen på den här bilden:


Den här scenen utspelar sig efter slutduellen mellan Kaiba och Amelda. Amelda har förlorat och därmed "förlorat sin själ" -Varför han är medvetslös. 

Fangirls ba'
LWOOOOOOOOOOOOOOOOHT! WARSHIPPING IS REAL!



Nej, lugna ner er!

Allt har en logisk förklaring även om fangirls in general inte gillar logik. Här kommer en förklaring på bilden:
Kaiba kommer ut från ett störtat flygplan med en medvetslös Amelda i famnen. Varför bär han på mannen som alldeles nyss svor att döda honom om han inte gillar killen? Det är rätt enkelt! Takahashi vill, med alla de här tre säsongerna, visa fansen att Kaiba inte har ett hjärta av rostfritt stål, bara en massa skit i bagaget sedan tidigare. Det pågår inte så många romanser i Yu-gi-oh då den serien mer pekar på vänskap och strategier. Amelda hatade Kaiba och menade att han var Hitlers son, något han ändrade på i slutet, men mer än så tror jag faktiskt inte. Han såg att Kaiba var en bra duellant.




Själv har jag gjort en Spin-off  baserad på bloggen och det jag kommit fram till är att den kommer att utspela sig ungefär 10 år efter Doma. Kaiba har mjuknat lite och försonats med Amelda så pass att han till och med hjälper honom när han har problem. De är fortfarande rivaler, men inte svurna fiender. Serien cirkulerar mycket runt Amelda eftersom det var han som var central i bloggen också, alla karaktärerna har familjer och när Doma kommer tillbaka med än värre strategier blir deras jobb att gemensamt se till att skydda sina familjer och rädda världen från undergång.

Jag har än så länge bara gjort några fula små utkast till den här storyn, men planerar att göra mer till jul kanske, just nu måste jag fokusera på alla studier jag tagit på mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...