söndag 14 juli 2019

För mycket stress gör magen less

Den här helgen har jag faktiskt tagit mig lite ledigt. Det blev det det blev eftersom alla sommargästerna inte åkt hem. Jag gillar min släkt men ibland pratar de väldigt mycket och är precis överallt där jag helst vill vara ifred.  Efter att ha insett att det här inte är mycket att göra åt den här veckan som är kvar, tänkte jag ta tag i det som faktiskt går att göra något åt:

Måndag: Barocken, klassicismen och upplysningen. Mycket av läsningen ligger i litteraturen så jag får ha den beredd. Ett par sidor i Antologin ser jag också.
Tisdag: Romanens födelse, nya tankar. Mest Antologin här.
Onsdag: Bellman, förnuft och känsla, det mesta ligger i litteraturen här
Torsdag: Romantiken. En hel del i litteraturen, men inte så jävla lite i Antologin heller ser jag.
Fredag: Sagor, skräck och äventyr. Här är det jämnt fördelat mellan Antologin och litteraturen.

Jag ser i alla fall att jag fått in mer struktur i och med att jag la upp schemat annorlunda. Likväl håller magen mig vaken med sin stressvärk, men det ger sig väl får jag hoppas.
En annan sak jag hoppas på är att det bär av till Norge framöver, men än så länge verkar det ha fastnat i en fundering hos den som köper våra biljetter i år. Också det här stressar mig lite eftersom jag behöver detta varje år. Vi får se vad som sker, just nu är det viktigaste att jag lyckas få till Svenskan. På återseende.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...