måndag 24 augusti 2015

Första dagen på Birka



Nu är den här, den där första dagen på Birka som jag sett fram emot med blandade känslor så jäkla länge. Dagen har varit bra, god mat, jättegulliga människor och fint så förbannat överallt. Ibland undrar en ju om en är värd att plugga på ett sånt fint ställe som det här.

Går dock sönder av hemlängtan, har sovit en hel del men nerverna bara jävlas ändå, och jag hatar när mina nerver jävlas!
Jag vet, det blir bättre framöver, redan inom några dagar säger man visst att denna ångestskit ska släppa, men tills dessden gör det då?

Idag har jag kollat in lite hur skolan funkar, lärt känna personal, min grupp och lite så. Fotograferat har jag gjort också, lite naturbilder som kan händas åker ut senare. Just nu känns det inte som om jag orkar ens sova för att skallen gnager. Dels oroar jag mig för schemat, dels har jag hemlängtan, dels vet jag inte, jag kan bara inte sova, fastän jag är jättetrött!

Tänker dock kämpa på ett bra tag till, har jag väntat i 11 år på en riktig skola är det väl själva fan om en inte ska greja den när en väl är där! Även om det vore trevligt med någon att prata ut med i svåra tider...
Ska kanske ta en skön dusch och sedan krypa ner i sängen med någon film eller något! Grejar det, sakta men säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...