onsdag 26 augusti 2015

Dag 3, livet leker!

Tänkte göra reviews på första veckan om någon undrade vad jag höll på med!
Igår hörde jag talas om magisk svamp i matsalen och kom då på att det nog inte var bara den. Skolan i sig är magisk på ett lite kul vis. Igår lyckades jag bli bekant med i min mening skolans sötaste kille. Känns dock skönt att bara stanna där, jag har en skitsnygg kompis och jag älskar det! 

Jag har dessutom fått lite fler vänner som har ett intresse av japan vilket jag är så glad åt, då kan man liksom bolla fraser och så med andra än folk från japanskaklassen och nätpolare. En sak vi kom på under lunchen var att kanjitecken kan man se som älgar och sig själv som jägare. ''Ser du en, skjut!'' Vilket betyder att, när du läser japansk text och är high på kana men hittar kanji som du inte kan, skriv ner det och ta rätt på det, kaklätt!

Sedan tog vi en promenad ner mot kajen och Birkabacken. Kul promenad där alla pratade med alla. Dessutom fanns det massor med pyttesmå bruna grodor där, vet inte vad det var, blött. De enda som gillar regnväder är ju sådana djur som grodor och sånt.. I morgon blir det hänga med klassen, sedan åker jag hem! Tre dygn (och knappt det) i veckan är nog inte så farligt ändå! Nu är det middag om en timme, tills dess kan man måla eller kolla på film, eller sova! Ses sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...