Mission SOLV-ed!


Under torsdagen kom så solvbunten, nästan samtidigt med den första snön!

-Som kommit dagen innan. Än inget vitt vinterland, men visst, lite ljusare.


-Åter till projektet!


Med att solven kom har jag även börjat sätta fast dem! Jag vet inte om jag gjort rätt, men jag hoppas det. Nylontråd är bra, då behöver man inte vara så noga med knytandet eftersom man kan smälta ihop trådarna hyfsat bra ändå. 




Under fredag förmiddag kom så alla solv upp och nu återstår bara lite justering och sedan tror jag att vi kan börja på med nästa steg. Innan jag börjar väva tänkte jag att vi skulle göra en liten stoppkloss för varpens del. Jag vet att det inte är nödvändigt, men jag vill ändå ha det. Mer projekt Corona senare. Nu till förra helgens äventyr:




I helgen som var var det allhelgona, så vi åkte ner för att titta till våra döda släktingar igen, samt planera lite hur vi ska pyssla om dem under kommande år. Stenarna ska putsas, en del ska läggas ner för att inte ramla och så vidare. Det är alltid något att hålla i huvudet. 

Förra fredagen blev det även mammas köttbullar till middag. Med min potatisgratäng och en enkel brunsås lever man även på det. Salladen har mor gjort. Den här fredagen bjöd på tjälknöl med plommonsås, det är inte heller fy skam!



Förra helgen frossade vi i sötsaker, den här helgen har vi mest druckit julmust och ätit engelska karameller. Det känns ändå bra nog.







 I torsdags blev det, förutom solvköp, pannkakor med hallongrädde och annat gott och så har vi tittat lite på den här intressanta skapelsen:

Tillhör nog kategorin "är du född efter 1972 vet du troligen inte ens vad det är för något" men det är alltså räknestickor! Idag använder man ju grafräknare och telefoner till det mesta, men jag kan ändå tycka att det är intressant med saker som uppmuntrar dig till att tänka själv. Du drar den inre linjalen till det du vill räkna ut. Så vill du ta 7*8 sätter du alltså nummer 10 eller 1 ovanför nummer 7, sedan ska svaret stå under nummer 8. Har du gjort rätt ska det stå 56 under den


Här  har jag nu gjort ett litet exempel. på C-skalan, som är den nedersta, ska det nu stå 56. Kul att nörda lite, tror att jag ska ha lite nördlördag i morgon och leka loss lite till, det här var jättekul. Man kan även använda A-skalan för att få fram svar, det här är en intressant djungel! 

Berika dig själv och andra, låt inte negativ energi styra din vardag, du bestämmer ju själv hur du vill leva ditt liv. I mitt fall tänkte jag leva ett så bra liv som det bara går och se till att de mina också får göra det. Sköt om er, jag hade tänkt ta hand om mig i alla fall.

🌼~🏵~Namaste!~ 🏵~🌼
Stay strong, stay gorgeous💪

Kommentarer