onsdag 5 juni 2019

Det verkar gå vägen!

Idag mår jag ganska bra. Sitter och läser om Aristoteles samtidigt som jag då och då tar mig ut och staplar ved med mina föräldrar. Tidigare idag kontaktade jag lite myndigheter och annat löst folk för att prata om mina studier och vad som hänt med dem eftersom Hermods uppenbarligen inte registrerat dem ännu.

Nu har jag fått reda på att allt är på gång, så även min ansökan om bidrag från CSN. Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig lättad över att ha något på gång med CSN, men det gör jag. Som jag sa i mitt tidigare inlägg känns det som om jag haft mitt med andra förnedrande myndigheter.

Ändå känns det som om inget är nytt. Svenska staten har aldrig riktigt brytt sig om människor som på ett eller annat sätt inte mår bra utan mår man inte bra måste man uppenbarligen kunna lösa problemet själv. I mitt fall handlade det bland annat om att avsluta min alldeles för långa relation med Försäkringskassan. Känslan av att äntligen kunna plugga 100% utan att någon ringer och skäller ut mig/hotar med att dra in min ersättning är ytterst positiv. Dessutom kan jag teckna lite på helgerna vilket känns bra också det. Nog om det här, studierna kommer att gå av sig själva. Nu pratar vi om något roligare!


För ett tag sedan påbörjade jag ett gammalt teckningsprojekt från 1996 som jag nu vidareutvecklat. Visulogos kallar jag det. Såhär långt har jag bara hunnit med att göra karaktärer för Disney Channel, Nickelodeon, Fox Kids, TCC och Cartoom Network, men jag har fler på lut.

Den karaktär som är mest populär är Nick eftersom hans karaktär är mest välbyggd. Det känns konstigt eftersom Cartoons karaktär är några år äldre än Nicks. Jag antar att det också har att göra med vilka TVkanaler folk tycker om eftersom det här projektet bygger på det. Lite samma som Channel-tan fast min stil. Disney Channels karaktär är dock mycket tydligt baserad på deras version.

Ett annat stort projekt jag håller på med är min serie om Norge under andra världskriget. Den kommer komma ut under sommaren. Nu ska jag bråka färdigt med Aristoteles, sedan ska jag städa inför morgondagen. Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...