fredag 14 juni 2019

Glad sommar i alla fall!

Idag har det regnat hela dagen, veden är inte klar än och Biji-san? Ja han har badat han!
Jag planerar att överge Mikas lektioner till hösten, jag känner att jag måste spara pengar tills jag eventuellt har råd att åka till Japan med någon i stället för att bara sitta där och nästan inte få något gjort. Jag fick mig i alla fall för med att städa och tvätta Biji-san idag. I morgon ska jag ta hand om plugget lite.

Antiken är äntligen klar, kan hända lite hastad på slutet, men det får jag rätta till senare. Nu är det dags att ta hand om mitt andra projekt i Svenskan: "Sanning eller Trump?" Det här är precis vad det låter som, en källkritiksövning. Jag ska dels titta på faktatexter, se efter hur man skriver som en vettig journalist utan att vinkla och sedan analysera lite... Sånt.
Sedan är det dags för referat igen. Jag vill tro att det går bra... Annars lär väl..
Just det! Jamen det går självklart bra med Svenskan, skäll inte på mig, Ryuu!


Så ska det se ut!

Ja...
I övrigt hittade jag alla mina fans när jag städade!

Dem ska jag placera i något flitt jävla hörn och där ska de vara tills det blir varmt nog att ha dem igen. Nu däremot ska vi ha fredag här. Fin fredag och glad sommar tills nästa gång vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...