tisdag 11 juni 2024

Me 1/4 i morgon och regnvädret vägrar ge sig.


Idag var det lugnt i ett par timmar, sedan satte regnet igång igen. Innan dess hann jag i alla fall ta en liten promenad upp till brevlådan för att se om solglasögonen jag beställde för... Ganska länge sedan, dykt upp. Inga solglasögon, däremot kom ett paket från Rituals med duschkrämerna jag beställde, som inte fanns i butiken. Två Yozakura, det borde räcka sommaren ut.

Idag har jag inte fått jättemycket gjort i studierna, det som ska till nu är att få historiekursen redo för ME så att jag kan fokusera helhjärtat på de andra två kurserna. Jag hoppas i alla fall på att få allt klart till Juli och som det ser ut idag ser det ut att kunna lyckas. Det är som det är att inte ha några inlärda rutiner, förbannar mig lite över att jag inte gjorde något åt det förut. 

I morgon lägger vi i alla fall arkitekturkursen till handlingarna och jag måste verkligen säga att jag nästan blev lite förälskad i kursen på slutet av den. Mycket tung läsning, men så otroligt mycket intressant att läsa! Vilken tur att jag har kvar läroboken, annars kommer jag ju att sakna den här kursen!
Lite annat som ska göras är att historiekursen ska göras redo för ME och för att kunna göra det krävs att jag lämnar in två skrivningar om krig, terrorism och massmord. Det är väl bara att ta fram alla MÖPanteckningar om ockupationen av Norge, andra världskriget, Usama Bin laden och gud vet vad jag har hållit på med och lägga ihop detta till något trovärdigt? Sist jag gjorde så var om de där obemärkta kvinnorna och det gillade han, så jag får väl göra något ännu bättre nu! Jag vill ju att folk ska bli imponerade!

Nu har jag alltså snart de två första ur vägen, då är det bara lite tyska och så det tråkigaste kvar. -Affärsjuridik! Jag behöver ju kursen om jag ska starta eget och folk säger att det där är något man ska göra relativt snabbt så jag känner ändå att det får lov att vara hur tråkigt det vill. Men i morgon blir det i alla fall historia och förberedelser för ME, sen ska jag ta tag i det sista. Sköt om er nu, i morgon blir det en annan dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...