söndag 10 november 2019

Nya grejer på gång!

För det första ska vi hälsa Bofinken välkommen! Detta är en blogg där jag endast pratar om anime, manga och annan japansk underhållning som kan placeras i samma fack, spel och draman till exempel. Just nu finns det bara en recension ute, som jag egentligen inte är jättenöjd med, men det kommer fler när jag väl kommit in i hur man recenserar film. Kommer att kolla mer på det framöver.

Idag var jag på väg att sjukskriva mig, men när jag skulle fylla i blanketterna var det något som tog stopp. Troligen var det utmattningen som sa "nej, du ska inte ha mer kontakt med Försäkringskassan, inte efter vad de gjort." Samtidigt går jag hellre på sjukpenning än på socialbidrag, men drömmen vore ju att få studera på ett normalt sätt. Just nu har allt bara stannat efter i fredags, all pepp försvann. Förhoppningsvis kommer den väl tillbaka, men det känns som om det tar väldigt lång tid innan det faktiskt börjar på att hända saker. Lång tid med ont i magen och sockervadd i huvudet vilket tär både på mig och min omgivning eftersom jag inte mår bra av det.

Men vad jag mår bra av är att leka! Idag tog jag fram min gamla moekanalek för att se hur många ord jag lyckats lära mig. Drömmen är att inte få några blinda kort alls, här fick jag 15 blinda av 56, kanske bara jag som inte har tillräckligt bra ordförråd.

För övrigt gillar jag den här typen av flashkort, man lär sig faktiskt saker på ett jäkligt kul sätt, det värdesätter jag högt. Det finns också en version med kanji och till den kan man beställa booster packs. Sedan man man självklart kombinera båda när man känner för att avancera. Det känner man för, men nu vet jag inte var man hittar booster packs till Moekanji, dessvärre.
Nu ska jag lugna nerverna med lite Super Sentai. Tidigt i säng efter det, det går inte att må som jag mått den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...