En bra dag på länsarkivet och en bra kväll på Brogränd!

Jaha! Idag drog vi iväg till Länsarkivet med några klasskamrater och Eiler. Jag som nörd var ju i himmelriket bland alla dessa pärmar och dokument, och killen som jobbade där diskuterade saker på ett så intressant sätt. Ett ämne som togs upp var häxornas festande på Blåkulla, vilket var en helt galen story som bland annat handlade om att vända upp och ner på gamla tanter och ha deras rumpor som ljusstakar och att man hade sex med djävulen på något bord. Jojomen, vilt festande i Blåkulla, jag och klasskamraterna planerar en tripp redan nästa påsk! Nä, men det var jättekul att lyssna på saker. Till slut gick vi runt i huset och tittade på saker som bland annat innefattade en intressant, välnött bok som ska ha använts till häxkonster, en av anledningarna till att man anklagade folk för häxerier till höger och vänster. Innan detta tittade vi på lite banderoller, andra böcker och så lite gamla affischer.

Efter länsarkivet gick jag med två klasskamrater och åt lite mat på elvan, det är en Sibyllakiosk bredvid gamla tingan vi kallar för det. Sedan gick jag upp till stan och köpte lite smink och annat krimskrams till skolavslutningen på fredag. Det enda jag nu är nervös över är bedömningen av rummet, jag har ju inte städat klart ännu eftersom jag inte kan tvätta fönstren  själv, utan behöver hjälp med den lilla grejen, men sånär som på det är allt klart för sommarlov och till hösten vet jag nog inte vad jag ska ta mig till, kanske tar jag ledigt ett år och tar det där körkortet, eller också tar jag ett år på Primrose igen, det vet jag inte ännu..

På kvällen gick jag och Maria till Brogränd, efter att ha hängt med vår kompis ett bra tag, vi lyssnade på Jörn Svensson som pratade lite om Ukraina och det enda jag störde mig på var att han uttalade landets namn lite skevt, men det var kanske en parentes i ett annat ganska bra föredrag.

Den här dagen har varit jäkligt bra, och nu är jag väldigt trött efter den här dagen, så behöver sova! I morgon är jag ledig, sedan är det skolavslutning. Blir skoj, vill krama om ALLA och ta allas nummer, facebook och allt vad man kan ta. Ha det så kult!



Kommentarer