måndag 17 februari 2020

Svenska 2 tillbaka på schemat! Historian halkar lite och vad är det med mitt mattesinne?

Då var det dags att ge sig på det här igen! Sist kuggade jag för att strömmen gick precis under examinationen och jag inte hann komma i kontakt med handledaren i tid. Det är alltid något liksom. Idag ska jag vara mer förberedd och hoppas på att jag kan greja det. Handledaren verkar vara på samma bana att den här gången ska vi inte kugga! Då ska vi inte göra det heller.

Historian har jag bara legat på laten med ärligt talat, men det tycks gå ganska bra trots detta. Det är ju egentligen bara att läsa sig fram här, inte som med matten att ta om samma moment om och om igen och ändå inte förstå vad det är folk menar. Jag har hört det många gånger, jag har en svag punkt och den heter matte. Jag tycker väldigt mycket om att räkna och kommer jag bara på exakt rätt teknik har jag inte så stora problem med det heller, men då är det ju det också -vad är exakt rätt teknik?
Jag tror att den heter koncentration och den har jag inte än, och att ta cannabisliknande preparat för att få det tror jag inte är rätt väg. Inte med min envishet. Det är väl bara att leva med andan att jag kommer greja det här, jag kommer inte att kugga!

Eller kanske säga som Leila Hamilton från Kaleido Star när spöket Fool undrade om hon var rädd för att dö under en manöver:
Why fear it, when it won't happen?

Den andan ska man nog ha med allt. Varför vara rädd för att misslyckas när det inte kommer att hända, i stället kanske man ska gå ut med känslan att det kommer att gå bra, då går det för det mesta bra också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...