söndag 1 april 2018

Och vad har jag haft för mig en palmsöndag? Jo det här!

Idag har jag tränat i två veckor, jag märker resultat, men jag vill ha bättre resultat än såhär. 
Till sommaren ska jag kunna springa efter posten om jag vill, utan att tappa flåset!

Någonstans i slutet av Mars tröttnade jag på min blobbkropp och började träna igen efter många års uppehåll. Det är klart att det blivit lite träningsvärk, men har i alla fall sett att jag börjat må bättre av det också. Har fått rakare kroppshållning och längre ben vad det verkar. Det var som fan, jag som trodde att jag var skapt som en geléklump!


Drönarna då?

Såhär kan jag bara göra med min flygande långben, de andra har inte autopilot nämligen...
Gjort en kort flygtur med Mambo och jag tycker väldigt bra om den här drönaren, en negativ grej är att det är en racingdrönare och att den därför rör sig väldigt fort om man rör spakarna fel, men det är väl SBS kan jag tro. Kall om händerna blir man också av att köra den.

Fick tag i den här drönarn i förra veckan och kände mig tvungen att testa att se vad den går för. Än så länge har jag bara sett lite av vad den kan, den ska kunna göra olika sorters looping och annat skoj också, men det vågar jag inte göra med katten i närheten, hon är inte så värst glad i någon av mina drönare. De far omkring och låter fult säger hon. Lite kan man väl förstå henne som inte riktigt vet vad det här ska vara bra för heller. Nästa gång ska jag försöka sparka igång appen och se om jag kanske kan filma lite med drönarn också.

I övrigt ska jag väl meka lite med Marry också men det tänkte jag ta senare.



And now to something completely different...

De här jäklarna
De här jäklarna
DE HÄR JÄKLARNA!!
 För de som inte vet vilka de här jäklarna är kan jag tala om att det är den japanska Visual keigruppen Malice Mizer som väl var som mest populära under 90talet och tidigt 2000tal.
Innan gruppen la ner hann de byta sångare tre gånger från den något excentriske sångaren Tetsu Takano, till allas vår visualkei-gud Gackt till att slutligen välja Haruna Masaki, även känd som
Klaha!
Och det är honom vi ska ta och prata lite om nu. Fans har ställt sig frågan i årtionden vad som hände med den här mannen. Han började sin karriär i en grupp som hette Pride of mind under tidigt 90tal och gjorde sedan ett långt uppehåll för att sedan återvända som frontfigur åt Malice Mizer efter att Gackt hoppat av. Efter några år lämnade också Klaha Malice Mizer för att i stället börja med ett soloprojekt, efter det har ingen hört något från honom. Och nu undrar många Visual keifans varför. Inte jag, jag har sett på en del intervjuer att han verkat både less och smårädd, så han kanske helt enkelt bara tröttnade på all uppståndelse och kanske sitter nånstans och ler åt hur korkat folk låter när de spekulerar om honom. 

Att vara känd tror jag många förstår är fruktansvärt jobbigt. Ju fler som vet vem du är, desto fler kommer att kunna söka upp dig, och är man då folkskygg är det det sista man vill. Kanske var det därför Klaha och folk som gjort liknande grejer valde att bara försvinna tills allt lagt sig... En tanke jag haft länge.


Nu ska jag rita lite fula teckningar och lägga ut på Deviantart, sen ska jag gå och stänga in min granne i vedboden där jag även gömt Klaha. Glad påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...