fredag 23 november 2018

Nu är det nära!

Ack och ve! Jag har segnat till nu!
Bara två moduler kvar och jag har lyckats klanta till det med en av dem så att jag måste parallellplugga. Känns stabilt att jag inte ens får tag i handläggaren som kan skjuta upp slutdatumet så att jag inte missar det...Jättestabilt.


Japanskan hade jag dock slutprov på i veckan och det som nu ska göras är att restplugga, vilket går att göra när jag vill det. Avslutningen bjöd på godis och ett riktigt svårt Kanjiprov som jag älskade jättemycket. En positiv överraskning vår lärare kom med var att hon äntligen hittat Apollochoklad också! Hon sa till och med "det var de här du ville testa va?" till mig. Ja, vad är det här då? Små chokladkoner med smak av jordgubb och choklad. De ska alltså föreställa Mount Fuji. Goda men inte så imponerande om man är van vid Skandinavisk och Schweizisk choklad alltså.

Den och något som kallas Maaburu -Marble heter det  och är typ som Nonstop eller Smarties. Choco babies och något Ramunegodis som alla tyckte smakade tvättmedel! Choklad och kexsvampar och så de obligatoriska riskakorna som alla älskar så klart!


Provet bestod av 10 uppgifter med 5 tecken i varje. Och i varje uppgift är det då ett tecken som inte hör dit. Lite som Brasse Brännströms Lattjolajbanlåda på 70talet, fast med fem kanji i stället för fyra djur. En höll vi inte med om så vi kunde faktiskt säga "Tycker HON ja!" om det.

Nu har jag lite bottenskrap kvar på Japanskan som jag kan ta när andan faller på, två ganska stora saker på Svenskan och sen är det inte mera med det.
Lika bra att sätta igång med arbetet känner jag, det och ta hand om min morbror som snart kommer och hälsar på lite :3 Tills nästa gång! Ha det så bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...