onsdag 23 maj 2018

Så har äntligen litteraturen anlänt!


Idag kom resterande böcker till min grundläggande behörighet och behold! Jag har nu köpt RÄTT mattebok! Ser man på, det ska vara A, inte B till en början, det var som tusan!
Men det är Svenska 1+2 och matematik 1A+B som man ska ha för en grundläggande behörighet, vilket jag behöver för att fungera.


Så här är böckerna. Jag har tittat lite i dem och ser att Svenskan kommer det att gå bra med, medan min hjärna fortfarande säger att matematik är ett tungt ämne som man bör hantera med försiktighet, dock inte alltför stor försiktighet enligt mig, jag ger det här resten av 2018 så ska vi se hur långt jag kommit efter det!


Varmt är det också, så vi har bunkrat upp med ett kylskåp fullt med läsk och öl. Det här lär i alla fall svalka lite i hettan, i vart fall hoppas jag det. Vad jag ska göra nu är hitta 21 länder att göra en "styrelse" av till mitt och syrrans rollspel, sen ska jag fundera ut hur jag ska lösa uppgifterna. I synnerhet matten för den har jag ett litet helvete med fortfarande, och det tänker jag inte acceptera längre.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...